En fredag i september...

publicerat i Allmänt;
Hej på er!
Är det fortfarande någon som kikar in här eller? Jag har ju inte skrivit någonting på mer än ett år om jag minns rätt.

Mycket har hänt och det innefattar både bra och trista saker, men sånt är livet, ibland gör det oss ledsna och ibland lyckliga.

Idag är det jobbkväll och sen en helg på jobbet med långpass, vilket vi gör för att kunna få lite fler lediga helger.

Vi har börjat köra in Rosina, eller än sålänge är det bara mycket tömkörning men det är ju faktiskt en bit på vägen, men sen blev hon förkyld och jag har jobbat varenda ledig dag utöver mina vanliga pass.. Så det ligger lite på is just nu.
Letar även kompis till henne då hon just nu bor hos grannarna, men det kan hon inte göra förevigt.
Så vi får se om vi får fatt i en liten ponny eller vad det nu kan råka bli..
Tanken är ett sto på ca 115-135 cm, och absolut ingen valack..och inte över 150 cm.. Men det blir ju som det blir ;)

Vi skall trappa ner på fåren lite, skall bara ha ca 10 tackor + bagge kvar i vinter vilket är både skönt och tråkigt..
Något som var väldigt skönt var att det vart jättelätt att bestämma vilka som skall vara kvar och även vilken bagge som skall behållas.
Nu släpper jag Ezrah och vi behåller en ungherre.
Så blir det som det blir.
Håller på med ett ordentligt fårhus så att man har ståhöjd där inne och kan städa ordentligt, i gamla huset får man liksom gå böjd, men det har fungerat bra hittils men nu är det adjöss med det och Hej till det nya med mer utrymme.

Kommentera inlägget här :